Obecny czas to Śro 14:01, 27 Lis 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum  Strona GłównaForum  Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

PCL Ogólnie
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Strona Główna » Polish Clan League
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeV
Administrator



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nienacka :

PostWysłany: Czw 21:26, 26 Cze 2008    Temat postu: PCL Ogólnie

Zasady ogólne


Zasady ogólne obowiązujące w PCL. Pochodzą z oficjalnej strony PCL.

I. Zasady ogólne.

1


Polish Clan League (dalej PCL) jest organizacją suwerenną i niezależną od innych stowarzyszeń.

2


PCL jest organizacją skupiającą klany w celu przeprowadzenia rozgrywek team vs team (dalej TvT) i player vs player (dalej PvP)..

3


Wszyscy członkowie PCL są zobowiązani do przestrzegania zasad tej organizacji i podporządkowania się decyzjom organizatorów.

4


Kierownictwo PCL ma za zadanie organizować i przeprowadzać rozgrywki TvT i PvP między klanami Diablo 2 Lord of Destruction w Polsce w przyjaznej, przyjacielskej atmosferze i dołożyć starań aby liga odbywała się na zasadach fair-play.

5


Rozgrywki PCL mają miejsce na krainie Europe, na zamkniętym battle.necie (closed battle.net).

6


Obowiązujący poziom trudności w czasie walk ligi to poziom normalny (normal).

7


Rozgrywki odbywają się w najnowszej, oficjalnej wersji poprawki (patch).

8


Przedstawione tutaj zasady obowiązują w każdej edycji ligi PCL, jednakże każda z edycji może do owych zasad wprowadzić pewne zmiany.

II. Składy.

1


Drużyna musi skladać się z ilości graczy podanej w zasadach oddzielnych edycji ligi PCL.

2


W zgłoszeniu drużyny należy określić kapitana drużyny oraz podać skład drużyny (włącznie z kapitanem), oraz konta i klasy postaci którymi dana drużyna gra.

3


Minimalny poziom doświadczenia postaci zgłoszonej do rozgrywek to 80.

4


Zgłoszony na początku rozgrywek skład drużyny nie może być zmieniany w czasie trwania ligi.

5


Każdy gracz może należeć tylko i wyłącznie do jednej drużyny. Natomiast w ramach drużyny może wystawić dwie postacie (jako postać ze składu podstawowego oraz inną postać jako rezerwowego). W takim wypadku drużyna składa się tylko z 3 osób.

6


Zabronione jest użycie najemników.

III. Przebieg walk ligowych.

1


Sezon PCL podzielony jest 4 fazy: fazę grupową, ćwierćfinały, półfinały i finał.

2


Kierownictwo Ligi dokonuje losowania grup. Nie podlegają one odwołaniom.

3


Terminy walk ustalane są odgórnie i nie podlegają zmianie.

4


Jeżeli drużyna nie stawi o ustalonej godzinie na walkę i spóźni się wiecej niż 15 minut drużynie przeciwnej przyznawany jest walkower (3:0).

5


Mecze grupowe prowadzone są do trzech zwycięstw jednej drużyny (maksymalna ilość walk w meczu = 5).

6


Za każde zwycięstwo w fazie grupowej przyznawany jest 1 punkt. Jeśli dane zespoły mają taką samą liczbę punktów o rozstawieniu w tabeli decyduje bilans walk wygranych/przegranych (np. 30 wygranych/5 przegranych).

7


Z każdej grupy awansują 4 zespoły, o kolejności drużyn w grupie decyduje ilość punktów (przyznawanych za wygrane mecze), następnie bilans wygranych i przegranych walk. W przypadku równego bilansu drużyny rozegrają między sobą mecz o wejście do ćwierćfinałów..

8


W fazie ćwierćfinałowej odbędzie się losowanie par które będą grały ze sobą kolejne mecze. Mecze odbywają się do trzech zwycięstw (maksymalna ilość walk w meczu = 5). Drużyna przegrana odpada z ligi, natomiast dużyna zwycięska przechodzi do fazy półfinałowej.

9


W fazie półfinałowej zwycieskie drużyny z fazy ćwierćfinałowej rozgrywają między sobą mecze zgodnie z tabelą rozgrywek do 5 wygranych (maksymalna ilość walk w meczu = 9). Drużyna przegrana odpada z ligi, natomiast drużyna zwycięska przechodzi do finału.

10


Faza finałowa odbywa się między 2 najlepszymi zespołami z grup półfinałowych. Walka toczy się do 10 zwycięstw (maksymalna ilość walk w meczu = 19).

11


Spotkania wszystkich drużyn i sędziów przed i w trakcie walk będą odbywać się na kanale "op PCL".

IV. Sędziowanie.

1


W grze w której toczy się mecz mają prawo znajdować się jedynie gracze aktualnie rozgrywający mecz (bez rezerwowego) i ewentualnie sędzia. W przypadku przebywania w grze innej osoby, gra zostanie zmieniona a jeśli to nie pomoże, drużyna związana z osobą przeszkadzającą w prowadzeniu walki przegrywa mecz walkowerem.

2


Sędziowie mają decydujący głos we wszystkich kwestiach spornych dotyczących walki bądź przestrzegania regulaminu.

3


Sędziowie oraz wszyscy gracze biorący udział w lidze mają prawo prosić każdego innego zawodnika o pokazanie wszystkich używanych przez niego przedmiotów przed walką w celu sprawdzenia czy spełniają one wymogi regulaminu. Brak zgody na pokazanie przedmiotów karany będzie walkowerem dla całej drużyny.

4


Sędziowie oraz wszyscy gracze biorący udział w lidze mogą zażądać podczas trwania meczu zrzutów ekranu (dalej screenshotów) z gry (o czym dalej). Sędziowie mogą żądać zrzutów ekranu dowolną ilość razy, podczas gdy każda drużyna może zrobić to tylko raz w każdym meczu.

5


W przypadku notorycznego braku kultury sędzia ma mozliwość zastosowania szeregu kar: przegrana walkowerem, odsunięcie drużyny z rozgrywek w danej edycji ligi (drugi przypadek sędzia musi następnie umotywować).

6


Sędzia ma za zadanie umożliwić optymalne warunki do gry uczestnikom turnieju sięgając w ostateczności po kary.

V. Rozpoczęcie walki.

1


Do lidera drużyn wyznaczonych do walki sędzia wyśle nazwę gry i hasło za pomocą komendy szept (whisper)

2


Jeśli na mapie wystepuje most tworzona jest następna gra.

3


Każda drużyna musi być w grze w jednej drużynie (party). Zabronione jest okazywanie wrogości graczom ze swojej drużyny, bądź jego opuszczanie.

4


Jeśli w grze jest sędzia, pyta on obydwie drużyny czy są gotowe (np. "AAA-1 gotowe? BBB-1 gotowe?"), następnie jedna osoba z każdego zespołu odpowiada czy są gotowi do walki.

5


Jeśli obydwie drużyny są gotowe, sędzia mówi "TEST" - w tym momencie wszyscy gracze muszą napisać "$$rdy" i wcisnąć ENTER ("$$rdy" musi być widoczne na ekranie). Jeśli w grze nie ma sędziego gracze sami piszą $$rdy po ogłoszeniu gotowości do walki. Każdy gracz zobowiązany jest napisać $$rdy jak najszybciej. W przypadku kilkusekundowego opóźnienia procedura opisana w tym punkcie jest powtarzana.

6


Gdy "$$rdy" wszystkich graczy pojawią się, sędzia, bądź w przypadku jego braku kapitan jednej z drużyn, mówi "GO" poczym walka rozpoczyna się.

VI. Walka.

1


Walki toczą się na Krwawym Wrzosowisku (Blood Moor), od wejścia do miasta do Flawii (Flavie).

2


Sędziowie mają prawo wkraczać na pole walki w czasie jej trwania, jednocześnie nie przerywając jej.

3


Każda drużyna musi rozpoczynać dowolny mecz mając w wyjściowym składzie dowolną ilość osób z podstawowego składu. Jednakże gdy drużyna posiada tylko jednego zawodnika automatycznie przyznawany jest walkower.

4


W przypadku wprowadzenia do gry rezerwowego, zastępowany przez niego gracz opuszcza grę. Zmianę taką można przeprowadzić tylko raz w meczu. Rezerwowy nie może wejść do gry podczas trwania walki, musi czekać na zakończenie aktualnej potyczki oraz sygnał (whisper) od sędziego lub kapitana druzyny.

5


Rezerwowy zawodnik w czasie trwania walki czeka na kanale przeznaczonym do rozgrywek PCL.

6


Opóźnienie w przesyle informacji między klientem a serwerem (lag) nie jest podstawą do powtórzenia walki.

7


Wyrzucenie jednego z graczy z gry podczas walki równoznaczne jest z jego śmiercią. Drużyna przeciwna ma obowiązek czekać na jego powrót przez 5 minut przed kolejną walką. Jeśli czas ten okaże się niewystarczający, do gry wchodzi rezerwowy bądź kolejna walka rozpoczyna się w niepełnym składzie.

8


Przed oraz odczas trwania meczu zabronione są czynności:
a) korzystanie z wszelakich mikstur i kapliczek (na pasku muszą znajdować się cztery zwoje Identyfikacji (Identification), nie wolno posiadać na nim jakichkolwiek mikstur),
b) ucieczka w trakcie walki do miasta lub poza teren Wrzosowiska, w dowolnym celu,
c) podrzucanie jakichkolwiek przedmiotów graczom pozostającym na polu walki,
d) zostawianie na mapie jakichkolwiek przedmiotów przed walką (np. strzał),
e) używanie czaru Miejskiego Portalu,
f) używanie Glinianego Golema (Clay Golem) przez nekromantę (spowolnienie) lub wskrzeszanie potworów poległych na mapie,
g) używanie klątwy Zniedołężnienie.
Drużyna nie dostosowywująca się do owych zasad karana będzie walkowerem.

9


Zabity gracz nie ma prawa opuszczenia miasta aż do zakończenia danej walki. Gdy jedna drużyna zwycięży, polegli mogą udać się po swoje ciała. Powinno się także ograniczać ilość rozmów do minimum aż do końca walki.

10


Po wyjściu z miasta przed walką, nie można do niego powrócić pod żadnym pozorem (tym bardziej do skrzyni).

11


Zabroniona jest permamentna ucieczka. Jeśli sędziowie zauważą ze przez okres około 5 minut dana postać cały czas ucieka (np. wokół wyspy) sędzia ma prawo zawęzić pole gry na którym odbywa się walka.

VII. Ograniecznia przedmiotów.

1


Zabronione jest używanie przedmiotów posiadających właściwości:
a) spowolnienie biegania (slows target, np. hełm Twarz Blackhorna (Blackhorn's Face). Przedmiotow tych (np. Siatka Arachnidów (Arachnid Mesh) mogą uzywać postacie walczące za pomocą czarów (czarodziejka, zabójczyni walcząca pułpapkami (trapsin), paladyn używający Pięści Niebios (Foher),
b) ładunki czarów, np. Krwawy Księżyć (Bloodmoon) posiadający 9 ładunków piętnastopoziomowego czaru Krwawy Golem (Blood Golem); dozwolone są jednak przedmioty mające szansę na rzucenie czaru przy ataku (np. 10% szansy na rzucenie czaru Błyskawica podczas ataku),
c) zabronione są wszystkie przedmioty posiadające Wyssanie Życia (Life Tap) np. słowo runiczne Wygnanie (Exile) czy Chwyt Drakuli (Dracul's Grasp),
d) zabronione jest używanie słowa runicznego Zagłada (Doom),
e) dowolna ilość obrażeń od trucizn (poison damage); używanie trucizny dozwolone jest tylko i wyłącznie ze umiejętności (np. Trująca Nova (Poison Nova) u nekromanty),
f) buty Szpikoczłap (Marrowwalk) nie mogą być używane przed nekromantę,
g) jakiekolwiek przedmioty dające noszącemu aury paladyna niezależnie czy nosi je paladyn czy inna klasa.

2


Użycie umiejętności pochodzących z przedmiotów (np. użycie Teleportu z Enigmy czy Rozkazów (Battle Orders) z Wezwania do Broni (Call to Arms) - same przedmioty jednak można używać).

3


Maksymalne odzyskiwanie życia (replenish life) wynosi 30. Aury paladyna Modlitwa, Medytacja i Oczyszczanie liczą się jako 15 odzyskiwania życia, paladyn przed walką deklaruje czy używa którejś z tych aur (każda liczy się jako 15 odzyskiwania życia) czy nie.

4


Zabronione są następujące przedmioty:
a) amulet Szansa Saracena (Saracen's Chance) z wersji 1.08 oraz wszelkie inne przedmioty z szansą na rzucenie Zwiększenia Obrażeń (Amplify Damage) oraz Wyssania Życia (Life Tap),
b) amulet Wschodzące Słońce (The Rising Sun), dowolna wersja,
c) pierścień Ściskający Pierścień (Constricting Ring (dowolna wersja),
d) wszystkie przedmioty nielegalnie umieszczone w grze, posiadające statystyki różniące się od oryginalnej wersji przedmiotu oraz wszystkie przedmioty nie umieszczone na liście przedmiotów na oficjalnej stronie Diablo 2 Arreat Summit,
e) wszelkie przedmioty elitarne z wersji 1.08.
f) tarcza Czarnodębowa Tarcza (Blackoak Shield).
g) słowo runiczne Żal (Grief).

5


Wartość redukcji obrażeń (damage reduction) jest dowolna (w grach przeciwko innym graczom w patchu 1.10 maksymalna ilość redukcji obrażeń została zmniejszona z 75% do 50%).

6


Zasady dotyczące absorpcji: każda postać może mieć na sobie po jednym absorbie na każdy żywioł niezależnie od tego czy jest to absorb punktowy czy procentowy z wyjątkiem zimna. Absorb na zimno może składać się z 2 przedmiotów (np. 2x Kruczy Lód (Raven Frost)

7


Maksymalne odporności nie mogą być wyższe niż 85% a całkowita suma odporności nie wyższa niż 200%.

8


Dowolna ilość klejnotów Widok Tęczy (Rainbow Facet) dla każdej postaci.

9


Jedyną postacią mogącą używać Teleportu ze słowa runicznego Enigma jest druid elementalista (walczący czarami, nie wręcz) pod warunkiem, że:
a) jako tarczę nosi Bezoki Mur (Lidless Wall) lub Ducha (Spirit),
b) nie posiada żadnego absorba, może jedynie używać Zbroi Cyklonu (Cyclone Armor),
c) dozwolone jest użycie czaru Dębowy Mędrzec (Oak Sage).

VIII. Konsekwencje łamania regulaminu oraz zakazy.

1


Łamanie regulaminu PCL przez jedną z drużyn powoduje zarządzenie przez sędziów przerwania meczu i zakończenia go wynikiem 0:3, w przypadku powtarzania się takich incydentów dana drużyna zostanie usunięta z Ligi.

2


Obowiązuje zakaz unikania bądź przedłużania rozpoczęcia potyczki. Jeżeli przez więcej niż 5 minut dana drużyna nie rozpocznie ataku, otrzymuje ostrzeżenie. Jeżeli gracze już w trakcie potyczki ewidentnie unikają starcia, bądź długo nie mogą się znaleźć na planszy, sędzia ma prawo wyznaczenia granic i zawężenia terenu gry.

3


Zabronione jest posiadanie jakichkolwiek mikstur na pasku. Jeżeli z kogoś wypadną mikstury po jego śmierci lub okaże się, że na screenshocie na pasku widoczna jest jakaś mikstura, wtedy drużyna przegrywa mecz walkowerem.

4


Każda z drużyn może otrzymać dwa ostrzeżenia za łamanie regulaminu. Trzecie ostrzeżenie równoznaczne jest z walkowerem (3:0).

IX. Polityka antyhack.

1


Zabronione jest użycie jakichkolwiek programów wpływających w jakikolwiek sposób na grę, zaliczają się do niej m.in. Map Hack, D2HackIt, NTPK itp. Użycie Onlyer's No Cd jest dozwolone jednakże gracze nie mogą używać żadnych pluginów do tego programu.

2


Sędzia ma podczas meczu w dowolnym momencie prawo przewania meczu mówiąc "STOP", w tym momencie zabronione są jakiekolwiek rozmowy, pomniejszenia Diablo II itp. Sędzia poprosi wtedy wszystkich graczy o wykonanie następującej procedury np. mówiąc "proszę zrobić wszystko zgodnie z procedurą antycheat":
a) gracze muszą otworzyć okno Wiadomości (Message Log), domyślnie klawiszem M,
b) gracze muszą napisać komendę /time i potwierdzić klawiszem Enter,
c) gracze muszą wpisać tekst ".test" (bez cudzysłowiów) i potwierdzić klawiszem Enter,
d) screenshoty zostaną po meczu wysłane do sędziego sędziującego mecz który sprawdzi czy nie były użyte żadne niedozwolone programy, gra natomiast będzie kontynuowana (aktualna walka zostanie przerwana i rozpocznie się jeszcze raz).

3


Nie jest zalecane użycie komendy /framerate jako, że wyświetlone informacje zajmują znaczną część ekranu, a w przypadku sprawdzania screenshotów okna Wiadomości mogą przeszkadzać w odszyfrowaniu jego zawartości.

4


Wykrycie jakiegokolwiek programu uznanego za cheat będzie karane usunięciem drużyny z rozgrywek ligowych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeV dnia Czw 21:33, 26 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Strona Główna » Polish Clan League
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.